fredag 4 september 2009

Signalerna är desamma, e-handlen är framtidens melodi!

Lågkonjunkturen har satt sina spår och många småföretagare tappar framtidstron.
Därför är det så roligt att läsa om e-handelns starka position. För även det är den lägsta ökningen sedan 2003, enligt e-barometern* kommer utvecklingen att vara fortsatt stark och det finns utrymme för mycket mer. Vi kommer att få se fler företag på nätet och ännu fler konsumenter - hela 82 procent av konsumenterna angett att de planerar att handla via nätet det närmaste halvåret. Så det är bara att kavla upp ärmarna.
Eller som Lisa Bjerre uttrycker det ” ... det är ingen magisk bransch. Liksom i allt företagande handlar framgång om hårt arbete. Men en driftig företagare som är beredd att satsa har allt att vinna på att bli e-handlare idag."

*Handelns Utredningsinstitut, HUI och Posten började mäta e-handeln i e-barometern 2003.

Inga kommentarer: