tisdag 29 september 2009

Ett dygn med SJ, inspiration och ekologiska popcorn!

I morse kom jag tillbaka till Jämtland med ett försenat natttåg.
Yrvaken vaknade jag och drog gardinen åt sidan för att tittade rakt in i en tegelvägg. Inget namn på stationen, men det var rätt ljust ute, så jag förstod att klockan var för mycket. Fumlande fick jag fram mobilen som visade 06.15!! Och jag som skulle kliva av i Bräcke kl. 5.27. Svärande drog jag på mig byxorna och sprang barfota för att hitta någon personal.
I resturangvagnen fann jag konduktören som lugnt meddelade att tåget var försenat och skulle anlända till Bräcke om tio minuter.
Tacksam över att fått kliva av på rätt station kände jag att cirkeln är sluten. Igår morse den här tiden stod jag på perrongen och väntade på tåget till Skövde. Nu 24 timmar senare vet jag att allt har gått bra och jag är nästan hemma. Vad var det då som var så bra?
Jo jag fick åka och se keramikern Camilla Engdahls verkstad i Skövde som var otroligt inspirerande och jag fick se alla henne snygga grejer. Några finns på sisBiz.se men fler väntas nu in. Camilla berättade att hon under hösten fått flera nya kunder, bl.a. en i USA, så det är fullt upp att hinna med. Härligt!!

Sedan fortsatte Camilla och jag till fantastiska Katarina Hamilton i Skara för att möta upp fler företagare och där diskuterade vi form, design, affärer, sisBiz m.m i flera timmar. Kan det bli bättre.

Nöjd med de sista dygnets händelser, varav en del mer upprörande än andra, svängde jag upp till home, sweet home. Där var det min tur att ta hand om febriga barn och kombinera jobba hemma med mysa i soffan efter behov.
Och det kändes riktigt bra, speciellt efter lunchen bestående av äpplen, bananer och ekologiska popcorn - allt efter sjuklingarnas önskemål.

Inga kommentarer: