torsdag 17 september 2009

Världsstjärnorna, jag och en dusch av antioxidanter

Häromdagen var jag med om något fantastiskt hos Gabrielas Naturkosmetisk hudvård.
I en röd liten stuga vid Storsjöns strand fick jag njuta ett av världens allra renaste och lyxigaste naturkosmetiska Spa- och hudvårdsmärken - Alqvimia. Vilka dofter, vilken känsla, jag blev hänförd. Alqvimia är märket som de medvetna världsstjärnorna väljer - och numera även jag.

Efter stunden i salongen tog vi en promenad genom skogen i strålande solsken upp till Turkos AB:s lager för att diskutera affärer. Turkos AB är ett grossist- och importföretag för naturkosmetik som ägs av Gabriela och hennes man. När vi så småningom kom till hyllan med parfymerna från Florascent Parfumeurs, nämnde jag lite försiktigt att jag ibland använder den som deodorant, undrande om det kanske är för starkt. Nej inte alls, det är bara bra, svarade Gabriela, det är att ge sig själv en dusch av antioxidanter.

Plötsligt gick det upp för mig att det inte bara är via maten vi kan tillföra kroppen en massa nyttigheter, utan även via vad jag vanligtvis betraktar som flärd. Det kan verkligen kallas nöje med nytta. Så om jag luktar lite extra mycket gott någon dag, så vet ni varför.


På sisBiz e-shop hittar du antioxidantduschen, men världsstjärnornas märke säljs endast via terapeuter - än så länge!

Inga kommentarer: