onsdag 1 april 2009

Dom säger att det är nattsvart, men jag ser solen

På Ekonyheterna igår eftermiddags sa nyhetsuppläsaren att läget kan kallas nattsvart. Det har jag aldrig hört förut i en nyhetssändning. Frågan är om det ens är lämpligt. Även om Anders Borg säger att det kanske kommer att bli den största krisen sedan andra världskriget, känner jag mig ändå lugn. När jag tog studenten var det lågkonjuktur och rekordhög arbetslöshet. På universitetet läste jag Kulturvetarlinjen, även kallad arbetslöshetslinjen. När jag kom ut i arbetslivet var det rekordhög arbetslöshet igen. Men ändå har det alltid funnits möjligheter och det gör det nu med.

Ett utmärkt exempel av möjligheter och framtidstro presenterades på Business in Hearts mässa i fredags. Det var så inspirerande - lokalerna var fina, arrangörerna proffsiga och trevliga och vi fick blåbärskorgen full av nya intressanta kontakter. Glädjen och energin som dessa möten gav har jag burit med mig hela veckan och vårsolen har kommit för att stanna.

1 kommentar:

Gabriela sa...

Hej,
Jag håller med dig Margaretha. Härligt att med en sådan inspirerande mässa! Jag tror att det är läge nu för en annan ekonomi, en social/ global/ humanized economy.
Vårens framfart här även kommit hit, härligt!